Nordic Posters

Tillbaka

Detaljerad information om beställningar
Nordic Posters säljer varor till privatpersoner, företag och organisationer. Villkoren nedan reglerar förhållandet mellan Nordic Posters och dess kunder vad gäller företagets försäljning över Internet.

- Kund som är fysisk person ska vara myndig (18 år).
- Kunden ska ange sitt namn, adress, och telefonnummer vid beställning.
- Alla priser är inklusive moms men exklusive fraktkostnad på 48-58 kronor (affischer) och 19 till 159 kr (övriga varor) inom Sverige. Inga expeditionsavgifter eller andra administrativa avgifter tillkommer.
Gratis porto om affischbeställningen är över 1000 kr.
- De priser som gäller är de priser som förekommer på www.nordicposters.se den dag kunden gör sin beställning.
- Betalning till Bankgiro, mot postförskott, Swish, faktura, till bank, bankgiro, paypal eller med kreditkort.
- Vid beställning per email föreligger bindande köpeavtal först sedan Nordic Posters bekräftat beställningen per email.
- Kund ska normalt få beställd vara inom fem dagar efter att betalning mottagits. Beräknas leveransen ta längre tid än tio dagar ska Nordic Posters snarast meddela kund per brev, email eller telefon.
- Alla varor paketeras väl. Affischer skickas rullade i kartongtub om det är möjligt.
- Nordic Posters ansvarar ej för eventuellt slutsålda varor.
- Brev, paket, och postförskott som inte hämtas ut kostar 250 kronor.
- Fakturapåminnelse kostar 50 kronor.

Regler för returer
- Om kunden av någon anledning är missnöjd med en vara ska han snarast kontakta Nordic Posters telefon 0764-207 208 och få ett returnummer och returadress. Kunden har bytesrätt inom 14 dagar från köpet. Kunden betalar portokostnaden. Notera att vi enbart säljer antikvariska varor som kan ha mindre defekter eftersom de är mycket gamla.
- Returer ska skickas väl inslagna och måste hålla samma skick som vid köpet.
- Nordic Posters kan ej lösa ut postförskott eller returer som inte uppfyller kraven enligt ovan.
- REA-varor och specialbeställningar kan ej returneras.
- Vid skador på försändelsen gör kunden en skadeanmälan till sitt postkontor och får ersättning av posten.
- Detta avtal kan ändras av Nordic Posters.

Mary B, nordicposters.se januari 2012